Parcourez nos offres de missions

Postulez à nos dernières offres de missions dédiées aux consultants freelance
N’hésitez pas à uploader votre CV sur l’une des offres de missions ci-dessous. Nous analyserons avec soin votre profil puis reviendrons vers vous si nous pensons que vous êtes le bon profil pour notre client. Si aucune des missions ne vous correspond nous vous invitons tout de même à nous faire parvenir votre CV en cliquant ici.
Notre client recherche un(e) consultant(e) freelance avec la double compétence supply chain (logistique et transports) et achats (gestion des appels d'offres, etc.). Achats, Supply Chain
Min. 6 mois
ASAP Notre client recherche un(e) consultant(e) freelance avec la double compétence supply chain (logistique et transports) et achats (gestion des appels d'offres, etc.). Notre client recherche un(e) consultant(e) capable de réaliser des opérations de maintenance et/ou de développement sur des bases de données UniVerse. Développeur
à définir Notre client recherche un consultant capable de réaliser des opérations de maintenance et/ou de développement sur des bases de données UniVerse. Finance Working with Support Functions, namely among others, Finance, HR, General Secretary, Risk, Transformation, CEO Office, Internal Audit, Innovation. PM test qui a la responsabilité d’assurer la coordination des activités tests pour la géographie France, dans le cadre du déploiement d’un nouvel écosystème digital dans un contexte de la transformation de nos « business lines » auto et habitation. Ce périmètre comprend à la fois les tests techniques/IT, fonctionnels et « business acceptance tests » Cette personne rédigera les cahiers de tests, définira les critères de tests, coordonnera la remontée des bugs, engagera les parties prenantes métier/technique concernées et assurera le bon déroulement de ces tests dans les délais impartis. Cette personne fera partie de l’équipe transformation auto et habitation France et travaillera en étroite collaboration avec les product owner sur chacun des outils à déployer dans les équipes transformation France et globales, des équipes projet tests existantes et des équipes IT France PM/PO, Qualification / Tests
6 mois
01/07/2020 PM test qui a la responsabilité d’assurer la coordination des activités tests pour la géographie France, dans le cadre du déploiement d’un nouvel écosystème digital. Dans le cadre de ses activités, notre client recherche un responsable du cycle « Purchase to Pay » pour son équipe Control et reporting, sous la responsabilité du Manager de la comptabilité Finance
ASAP
4/6 mois renouvelable Dans le cadre de ses activités, notre client recherche un responsable du cycle « Purchase to Pay »en
pour son équipe Control et reporting. Notre client recherche, pour un support de plusieurs mois, un ingénieur résident sur Paris (ou Lyon), avec background électrique (focus MV/HV), connaissances du solaire PV (grandes installations au sol), d’un point de vue technique et économique (CAPEX /OPEX). Déplacement à l'international à prévoir. Electricité solaire
> 6 mois
ASAP Ingénieur avec background électrique (focus MV/HV), connaissances du solaire PV (grandes installations au sol), d’un point de vue technique et économique (CAPEX /OPEX) L'ensemble des tâches ci-dessous s'inscrivent dans le programme GBM (Global Business Model). Livrable = tableaux de suivi par contrat à jour + KPI Livrables = tableaux de suivi par contrat et formules à jour + KPI , tableaux d’anomalies + KPI, avancement ramp up à jour, organisation et CR des revues de migration. Livrables = Cartographie des contrats et ramp up RSA Livrables = Cartographie des contrats et ramp up Home Livrables = Organisation et suivi des comités, Mise à jour de la cartographie RSA Non prioritaire (à qualifier). PMO
~6 mois
Fin avril / début mai (post confinement) Notre client recherche un PMO freelance pour intervenir dans le cadre du programme GBM (global business model). Client has launched a program to prepare the usage of its Cloud solutions for new applications and migrate around one-third of existing ones. These applications are currently hosted in 30 different countries, with some regional datacenters. The different operational teams have to upgrade their skills in order to leverage the different opportunities that the cloud is providing (DevOps, Infrastructure As Code,…). Client is looking for a Manager to launch and organize all the Change Management activities for the MTC Program. The Change
Management Manager will have different responsibilities: Client is looking for a team player able to formalize and deploy change management activities, find practical solution and quick wins to hack the client culture and ways of working. Change
3 à 6 mois
ASAP Client is looking for a Manager to launch and organize all the Change Management activities for the MTC Program. PM/PO
3 mois
ASAP Client distributes its Insurance & Assistance products in 33 countries mostly in B2B and B2B2C through a range of partners going from large Insurance corporations to small travel agencies. The Programme Manager will drive all Governance bodies of the initiative and will be instrumental by leading, coordinating and delivering NEO ecosystem and local eCommerce migrations in time, budget, quality, compliance and scope. Also responsible for supporting in the definition of standards of processes relating to the program management and supporting the delivery of the documentation, guidance and metrics to aid project execution and support effective governance. Activities include the preparation for Steering Committee meeting / PMO weekly meetings / Streams coordination / Scrum – Agile ceremonies with proactive tracking of RAID, Action Log items Assuring all backlog items have properly defined epics and user stories with clear prioritization / sprint plans. Assuring right biz and IT staffing during the whole project cycle including testing and roll-outs waves. PM/PO
3 mois
Temps plein The Programme Manager will drive all Governance bodies of the initiative and will be instrumental by leading, coordinating and delivering NEO ecosystem and local eCommerce migrations in time, budget, ... A HQ Operational Marketing senior position to (1) coordinate and prepare a creative and compelling answer to global Requests For Proposals (RFP’s) and Request For Information (RFI’s), to (2) review marketing wise draft proposals made by regional RFP teams and coach where needed and to (3) secure a seamless exchange of compelling tender content globally to ensure that all local inquiry responses are consistant and in line with the firm’s voice, brand and business targets. Achats
2 mois renouvelable
09/03/2020 The individual will lead from a marketing stand point the RFP answering process from beginning to end and will give to divers stakeholders customer oriented and creative RFP guidance. Position title : Local Product owner Business line Truck (BLT) for e-rescue (digital customer journey). The BLT Local Product owner will play a key role in ensuring transformation meet objectives in terms of
Quality, Timeline, Benefits. He/she will contribute to build the global asset component (representing
the Business line Truch, with the Global PO) and implement the Global asset
locally (implement, parameter, Roll Out…) The primary responsibility will be to share the BLT vision with the BLT business
teams located in Lyon and the global PO for e-rescue. The second responsibility will be to hold the vision of the global asset
component and transmit it to team with enthusiasm and empathy The third responsibility will be to build, arbitrate and prioritize
implementation product backlog The fourth responsibility will be to roll Out the global asset in the business
line truck activity (business, IT, interactions with B-partners,…) Finally, he will manage progress, risks, KPIs (incl. demos, sprint retrospective…) He will be involved in the Global Assets Component implementation in the BLT
outcome measurements and refine his
approach based on the feedback collected on the field. These improvements will increase benefit realization, value creation, ROI and the achievement of results and outcomes. The e-rescue BLT Local Product owner will have
the key following responsibilities : Client has decided to accelerate Transformation plan based on the following key principles : in
response to key needs the following approach has been retained : The e-rescue BLT Local Product owner will report to the Head of client transformation line. He will have to work through many others stakeholders in the
organization to succeed but should notably 1/ contribute to build the global asset component 2/ implement the global asset locally and 3/
maintain high level of Execution. The BLT e-rescue Local
Product owner will work : The Global product owner will coordinate with Global PO and Geo Transfo Leader and PM. PM/PO
3 mois renouvelable
09/03/2020
Mi-temps The BLT Local Product owner will play a key role in ensuring transformation meet objectives in terms of Quality, Timeline, Benefits. Our client is looking for an experienced Solution Architect with a good balance of technology expertise, business orientation and interpersonal skills. The architect will be a key contributor to client's largest transformation program. Motor and Home is a multi-year program and aim to transform the operating model while building global assets aligned with our target architecture. The Architect will be embedded into the Motor & Home transformation team and will be at the same time part of the global architecture team. He will work closely with the lead architect for Motor & Home transformation. Business Environment : Roadside assistance, Home emergency assistance, Selling and Servicing in B2B and B2B2C, Online Selling and Servicing. Main Technology environment and architecture domains : Salesforce.com, Azure Services (Web App, Functions, Cosmos DB, Search, Data Factory, etc.), React, RESTful API, Cloud architecture, Microservices architecture, Front-end architecture, Integration, Business Intelligence and Big Data, Master Data Management, Chatbot. He will work in an international and global environment (mainly in English). The objective of architecture stream is to ensure that we build sustainable, robust and secured Information Systems at the right cost and that achieves business value. From a solution architecture perspective, the values are : The core activities of the Solution Architect include the following : And directly: Architecte
~ 6 mois
ASAP Our client is looking for an experienced Solution Architect with a good balance of technology expertise, business orientation and interpersonal skills. Nous recherchons un graphiste freelance confirmé pour prendre en charge les projets de rénovation packaging de la marque Dermaceutic. Basé à Cagnes-sur-Mer, le graphiste doit pouvoir être sur place 3 à 5 jours par semaine. Graphiste Nous recherchons un graphiste freelance confirmé pour prendre en charge les projets de rénovation packaging de notre client. Client IT Procurement has important upcoming challenges in a context of a major IT transformation. They're looking for a Senior IT Buyer able to: The consultant should be able to deliver: Buyer with strong experience in the IT field, in running important RFP but also contribute on the rationalization of spend through data analytics and build of synergies in an international context. Achats
6 months
ASAP To ensure IT Procurement upcoming challenges in a context of a major IT transformation, our client is looking for a Senior IT BuyerMission
Profil
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Démarrage
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Mission description
Requested deliverable :
Technical environment :
Profile
Preferred experience :
Required technical skills :
Others skills or abilities desired
Interpersonal skills
Background and experiences
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Mission
Profil
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Démarrage
Contexte
statutaire. Vous serez le garant du passif des entités légales France et assurerez le suivi et l’analyse
des impacts business et réglementaires. Vous aurez également la responsabilité des relations avec
deux centres de services partagés basés à l’étranger dans votre périmètre d’activité. Vous aurez en
charge une personne en management direct.Missions / Objectifs :
Groupe sur les achats par les autres départements (SAP, My Buy)
en œuvre de ses contrôles.
par rapport au budget ou au forecast établis dans l’année,
provisions,Profil
Audit externe,
interlocuteurs à l’étranger
internes et externes : logistique, planning, service financier externalisé IBM basé à
l’étranger et vous êtes reconnus comme un excellent Business Partner au quotidien.
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Démarrage
Durée
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Démarrage
Mission
Suivi des modifications contrats Travel
Support à la migration Travel – à partir de mai / juin
Etablissement cartographie contrat RSA (Roadside Assistance) – à partir de avril / mai (~45 j.h)
Etablissement cartographie contrats Home – à partir de septembre (~15j.h)
Suivi du chantier RSA – à partir de juin / septembre
Suivi des actions produits (CG, pricing, clausiers)
Profil
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Démarrage
Context
Scope
Skills
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Démarrage
Description
Skills
Functionnal
Technical
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Démarrage
Mission
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Type
Position summary
Dimensions of role
Responsibilities
Skills and experience
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Démarrage
Reporting line : Direction de la transformation.Summary
Dimensions of role
Key responsibilities
Position context
Working relationships:
Skills and experience
Hard skills
Interpersonal skills
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Démarrage
Type
Contexte
Mission
Roles and Responsibilities
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Durée
Démarrage
Sous la responsabilité de la Directrice Marketing, vous serez chargé d’exécuter des fichiers dans le respect des chartes et plannings établis. Vous participerez à l’univers graphique des produits et à leur design packaging. Vous travaillerez aussi à la mise en place de déclinaisons des supports clients et internes (communication, édition, presse, événementiel, site web etc…).Missions principales :
Descriptions des activités :
Profil :
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Mission
Description
Renewal of a major Off-Shore contract with objectives to drive down costs but also build a strong partnership
Selecting a single vendor to manage our telephony plateform
Find an integrator to manage BAU on one of our key solution (guidewire)Requested delivarables
Technical environnement
Profile
Prefered experience
Required technical skills
Other skills or abilities desired
Caractéristiques de l'emploi
Catégorie emploi
Duration
Start date
Ou envoyez-nous directement votre CV
Je ne suis pas encore indépendant
Vous souhaitez mettre fin à votre CDI ? Votre CDD arrive à échéance ? Vous recherchez un emploi ? Avez-vous déjà pensé à créer votre entreprise en tant que consultant indépendant ? MyIndep vous accompagne pour trouver une mission en tant que freelance (management de projets, IT & Digital, opérations, etc.) et ainsi bénéficier de tous les avantages liés à ce statut.
Pour avoir une bonne idée du type de missions que nous pouvons vous proposer, nous vous invitons à parcourir quelques offres de mission (cf. ci-dessus) dédiées aus consultants freelance.
Je suis déjà indépendant
Vous cherchez des missions intéressantes ? Vous souhaitez optimiser votre situation en tant que consultant indépendant (meilleure rémunération, optimisation de votre temps, etc.) ? En fonction de vos attentes, n’hésitez pas à nous contacter, à partager votre CV ou à postuler directement à l’une des offres de missions ci-dessus. Nous reviendrons vers vous au plus vite et vous accompagnerons afin d’améliorer votre situation.
Nous travaillons sur divers secteurs d’activités et trouverons à coup sûr la mission qui est faite pour vous.